amsterdambaby.blogg.se

ry cccc du k Guy

Publicerad 2012-09-18 11:47:00 i Allmänt

Så, har tänkt att skriva något vettigt men vette fan, otaggad till tusen.
 
Den här veckan har iaf varit båda bra och dålig. Vill mest hem ca hela tiden och det jag är mest glad över är tanken att man kan åka härifrån. Ni förstår nivån.
 
Annars försöker jag göra glada saker, var ute med au-pairer i fredags, vilket resulterade i dödsbakfylla i lördags. Happy hour-priser och bjudöl är spawn of satan. Kom hem (det är iaf då jag har fylletwittrat, hade inte koll på klockan) tjugo över fem på morgonen. Då hade vi (jag och två andra svenskar, varav en är au-pair) först varit på Cocos vid Rembrandtplein men blev sedan visade till en bar på okänd plats. (Blomenbar eller något åt det hållet).
 
Den baren var rätt nice, tänk en långsmal bar, med ett rum på övervåningen som hade gamla, stora möbler. Har så svårt att acceptera att man röker inomhus (både tobak och cannabis, men mest tobak) men det är tydligen så man rullar här. Egentligen är det inte tillåtet men ingen bryr sig.
 
Har börjat min språkkurs, tre timmar varje torsdagsförmiddag. Gillar läraren och stället det är på men tjejerna som är med är så jävla övertjäcka och glada. Vill spy på dom.
 
Annars har jag lyckats tappa bort hemnyckeln (hade den i fickan när jag cyklade) och fortfarande inte gjort en kopia. Tappade även bort ett av barnen, han försvann hem med en vän utan att jag visste namnet på vännen eller vart vännen bodde. Inte så nice. Han dök upp senare osv men ja... Han befann sig på okänd plats i ett par timmar.
 
Har ca inga bilder att lägga upp och känner egentligen inte för att blogga alls men något måste jag väl skriva.

Så typ ja. Eh. Känner någon för att komma ner och hälsa på är ni mer än välkomna, är så fruktansvärt otaggad på allt hela tiden så någon pepp (besök) hade varit nice.
 
Jaja, det blir säkert bättre eller något.
 
(och om någon undrar om titeln är det vad som blev av keyboardmash på touch pad)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My

Är inte så vidare seriös av mig, är dock hyfsat cynisk och sarkastisk. Upp till kamp osv. Tweets by @mysirenius !function(d,s,id){var js,fjs=d.getElementsByTagName(s)[0];if(!d.getElementById(id)){js=d.createElement(s);js.id=id;js.src="//platform.twitter.com/widgets.js";fjs.parentNode.insertBefore(js,fjs);}}(document,"script","twitter-wjs");

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela