amsterdambaby.blogg.se

OUHÖLJÖIU

Publicerad 2012-09-10 22:01:00 i Allmänt

Okej, så första helgen. Har tagit det rätt jättelugnt, varit inne i Amsterdam båda dagarna, men inte gjort något speciellt. Mest njutit av sommarvärmen, läst och druckit öl.
 
Knäcken, har blivit leggad BÅDA gånger jag har köpt öl i butik. För att förtydliga, det är 16 år på öl och vin här. Idag när jag skulle köpa kom jag på, när jag står i kassakön, att jag inte har med mig legget. Hoppas på det bästa, fyller ändå tjugo om sju månader, men nej, klart som fan vill de legga mig. Säger att jag inte har det på mig, men kan hämta det om de vill. Kassören frågar en annan som jobbar där och hen säger "Du ser ut som ungefär sexton tycker jag." TACK FÖR DEN. Säger att jag snart är tjugo, att jag har en tatuering och då går de med på det. Märkligt. Och lite knäckande. Snart tjugo (eller aa, men ändå hyfsat snart) och blir leggad när det är 16årsgräns. Kan tillägga att de inte leggade mig på baren i lördags.
 
Ja, var inne och skulle träffa andra människor utan vänner i lördagskväll. Couchsurfing-event. Målar upp en liten karta så jag ska hitta från Centraal Station, men tror ni inte att jag glömmer kartjävlen hemma? Går runt i cirka trettio minuter innan jag ger upp och erkänner att jag inte kommer hitta. Hittar en asmysig bar i Haarlem, stannar där, tar en öl och snackar med några randoms en stund innan jag åker hem igen. Ganska misslyckat men löste det ändå hyfsat. Kände mig inte otrygg för fem öre och hittade tillbaka utan problem. (Oroa dig inte mamma)
 
I söndags var jag inne i en park i centrala Amsterdam men det var svinfullt så gick och satte mig vid kanalen och drack öl och läste istället. Rätt soft. Drack en 33 cl och insåg sedan att jag var påverkad. Inte så bra. Köpte lite mat och läste lite till innan jag åkte hem.


Ungefär det här drack och läste jag.

Med den här utsikten

Efter det blev jag sådär jättehemlängtansfull vilket har suttit i sig hela dagen idag också. Tack ni som lyssnar på mitt gnäll, det lugnar säkert ner sig snart.
 
Går annars ut på långa kvällspromenader, som slutar uppe vid Amstel där jag bara sitter och kollar på vattnet och hatar flygplansljuden i timme typ. Strax bakom Amstelveen ligger Schiphol, flygplatsen. Schiphol är en av Europas mest trafikerade flygplatser vilket märks. Hör inte planen när jag är inne i huset men när man är ute och går hör man dem, rätt väl. Och ser dem, men det gillar jag bara. Flygplan <3
 
Så här det ut precis bredvid huset. Tyvärr ser vattnet jättebrunt ut (?), okej, det är inte liksom klarblått men inte såhär mörkt och svanen som jag ville få med på bild simmade bakom pilträdet.
 

Såg denna i taket igår kväll. Hade svårt att sova eftersom jag kände ett behov att se att den inte begav sig någonstans. Den är i alla fall död nu, vilket känns bra.

Det var nog alltför denna gången, ska komma med något vettigt snart.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My

Är inte så vidare seriös av mig, är dock hyfsat cynisk och sarkastisk. Upp till kamp osv. Tweets by @mysirenius !function(d,s,id){var js,fjs=d.getElementsByTagName(s)[0];if(!d.getElementById(id)){js=d.createElement(s);js.id=id;js.src="//platform.twitter.com/widgets.js";fjs.parentNode.insertBefore(js,fjs);}}(document,"script","twitter-wjs");

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela